het icoon van tijd

22-02-2023

Nick de Haas terug bij ‘Team HTC’

Toen Nick de Haas op 1 juli 2000 als 17-jarige begon als hulpmonteur bij HTC International was zijn  eerste klus een opdracht in Zwitserland. Hij kwam zo uit de schoolbanken en kreeg van zijn vader, de oprichter van het bedrijf, een kniptang en een schroevendraaier mee. “Ik vond kabeltjes wel leuk, leuker dan school”, lacht Nick. Dat zagen zijn ouders ook en dus werd hij die ochtend in alle vroegte opgepikt door collega’s Henk Matthijssen en Wesley Smits voor de klus van drie weken in Zwitserland. Henk en Wesley dus. Mannen met wie hij de afgelopen tijd alweer heel wat oude verhalen heeft opgehaald, want deze twee heren, werken nog steeds voor HTC International. Net zoals nog wel vijftien andere collega’s die Nick nog kent uit zijn eerste jaren bij ons. Zijn eerste jaren, want per 1 maart gaat Nick, inmiddels 40 jaar, opnieuw aan de slag bij ons. ‘Om het team van HTC commercieel te ondersteunen’, zoals hij het omschrijft.


 

‘Kindje’ ClearVox loslaten

Nadat Nick ons in 2007, inmiddels als hoofdmonteur, verliet - hij wilde zich meer commercieel ontwikkelen - heeft hij zijn energie vooral gestoken in de ontwikkeling en het naar de markt brengen van communicatieplatform ClearVox Nexxt. Dit onder de paraplu van telecomprovider X2com. Van datanetwerken verlegde hij zijn focus dus naar telecom. Hij legde zijn ziel en zaligheid erin en deed enorm veel (commerciële) ervaring op. ‘Zijn kindje’ noemt hij ClearVox Nexxt. “Maar nu het platform 75.000 gebruikers heeft en mooie aansprekende bedrijven erin geloven, kan ik het loslaten. Mijn agenda werd ook leger”, geeft hij aan. “Ik vergelijk het met een kind dat op zichzelf gaat wonen. Daar is het op een bepaald moment gewoon tijd voor. En wat betreft ClearVox Nexxt is dat moment nu gekomen.”

Natuurlijk moment

Precies op het moment dat bij ons een commerciële collega wegging, waardoor een natuurlijke instap voor Nick bij zijn ‘oude liefde’ mogelijk werd. Vanaf 1 maart is die stap een feit en gaat hij de ervaring die hij sinds zijn vertrek bij HTC heeft opgedaan, opnieuw inzetten voor ons. “Ik heb me in al die jaren ontwikkeld als professional, maar ook als mens. Van een ongeleid projectiel tot een volwassen data- en telecomprofessional. De (mensen)kennis en ervaring die ik sinds 2007 heb opgedaan, breng ik nu mee naar HTC.” Zijn belangrijkste ambitie? “Het mooie bedrijf dat HTC International al is, nóg verder brengen. Door ons nog meer dan we al doen te verdiepen in onze klanten”, legt hij uit. “Zodat we eigenlijk al weten aan welke communicatie en/of data-oplossing een klant behoefte heeft, nog voordat er überhaupt een vraag is.”

“Wanneer we dat sámen als team voor elkaar krijgen, maak ik met heel veel plezier nog jaren deel uit van ‘team HTC’ om het bedrijf sámen van het 30-jarig bestaan, dat we dit jaar vieren, naar het 50-jarig bestaan in 2043 te brengen.”

Met dank aan ‘Team Thuis’

Een missie waar Nick zich met veel energie en plezier voor gaat inzetten. Dit in de wetenschap dat zijn vrouw en vier kinderen voor de volle honderd procent achter hem staan. “Geen ‘Team HTC’ immers, zonder een fantastisch ‘Team Thuis’”, besluit hij.

het icoon van support

Meer weten?

Bent u nieuwsgierig, of heeft u vragen over hoe wij u kunnen helpen?
Neem contact met ons op!